Wniosek o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Wydział Komunikacji i Transportu
Organ właściwy do realizacji usługi: Starosta właściwy dla siedziby wskazanej w CEIDG lub KRS
Kogo dotyczy:
Osoby i podmioty zainteresowane prowadzeniem działalności związanej z transportem drogowym rzeczy
Podstawy prawne:
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r w w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
- Wymagane dokumenty:
- Oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą o spełnianiu wymogu dobrej reputacji, o której mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym (oryginał). Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem o pełnieniu roli zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie (oryginał). Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Certyfikat kompetencji zawodowych zarządzającego transportem (kserokopia).
- Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków zdolności finansowej (oryginał), zapewniającej podjęcie i prowadzenie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. Sytuację finansową potwierdza się dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości: 50000 euro, w formie:
a) rocznego sprawozdania finansowego
b) dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunku bankowym lub dostępnymi aktywami,
c) posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
d) udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
e) własność nieruchomości.
Przy ocenie sytuacji finansowej, stosuje się kurs średni euro ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana.
Kurs euro z dnia 29.12.2023 r.: 4,3480 zł.
- Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Pełnomocnictwo dla osoby składającej wniosek i odbierającej licencję (oryginał).
- Czas realizacji: Udzielenie lub odmowa udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
Opłaty:
Licencja na okres od 2 do 15 lat – 800 zł
Licencja na okres od 15 do 30 lat – 900 zł
Licencja na okres od 30 do 50 lat – 1000 zł
Opłatę należy dokonać w domu/w banku/na poczcie przelewem na konto:
Nr konta bankowego Starostwa Powiatowego w Olsztynie: 46 1560 0013 2013 1105 7000 0003
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji
Rezultat realizacji usługi:
brak
Etapy realizacji usługi:
brak
Poziom dostępności usługi:
Interakcja dwukierunkowa
Poziom uwierzytelniania:
Niewymagany
Usługa wymaga zalogowania:
TAK
BIP:
http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/
Telefon:
0895210547
Fax:
0895272130
Słowa kluczowe:
Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy